KTS en Kuta

18 mei 2017 - Sanur, Indonesië

Zondag een dagje Echo Beach. Heerlijk strandje met flinke golven met veel surfers.  Weer thuis komen was iets moeilijker dan gedacht omdat de telefoon die we meegekregen hadden niet werkte. Laten we nu net toevallig alleen de telefoons bij ons hebben waar we mee kunnen internetten maar niet bellen.... Dan maar een gewone taxi.

Maandagochtend haalt Komang ons weer op. We gaan de laatste paar dagen naar hotel Sunrise Island waar Rian en Sony werken. Weer een hele andere omgeving, ditmaal midden in de drukke stad. 's Middags even een beetje de omgeving verkend.  Dinsdag weer een stranddag. Helaas zijn ze ons favoriete zwembad aan het strand aan het verbouwen dus we lopen maar een stuk over het strand tot we ergens strandstoelen kunnen huren. Hoewel we ons na zware onderhandelingen over de prijs van een strandbedje nog steeds een beetje genaaid voelen ploffen we er toch maar neer. Na een paar uurtjes zonnen duiken we nog even het chique winkelcentrum in. 's Avonds hebben we afgesproken met Rian om iets te gaan eten. Ze praat ons o.a. bij over haar baan in het hotel. Zes dagen per week werken, weinig vakantie en alles op 3 uur rijden van haar ouderlijk huis. Vaker dan 1x per maand ziet ze haar familie niet. We heben het nog niet zo slecht in Nederland.

Omdat Sony moest werken hebben we de volgende dag opnieuw afgesproken met de dames. We (Margo hadden ook nog kadootjes meegegeven) hebben ze verwend met een paar kadootjes. Hoe blij ze kunnen zijn met een lippenstift!

Om de vakantie toch nog een beetje in Balinese stijl af te sluiten zijn we woensdag nog een dagje met Komang op stap geweest. We zijn naar zijn geboorteplaats geweest en hebben een bezoekje gebracht aan zijn familiehuis. Daarna nog een bezoekje aan 2 watervallen en even naar een lokale markt. Interessant!, dit hadden we eigenlijk nog nooit gedaan.

Huis Komang

Waterval

Markt

Ondertussen zijn de koffers gepakt en brengen we de laatste uurtjes door aan het zwembad van een Beach club. Om 20.30 richting vliegveld!

1. Josina van Amsterdam:
    18 mei 2017
    Dankjewel voor alle verhalen en foto's! Goede vlucht naar huis en welkom in Nederland! Het is goed om af en toe in het buitenland te zijn, dan zie je weer hoe goed wij het hebben hier. Liefs, Josina
  2. Alina Visser:
    18 mei 2017
    Het was super om jullie verhalen te lezen. Als ik de foto zie van MJ met Komang heeft hij vast mooie verhalen verteld over zijn ouderlijk huis. We hopen dat jullie inmiddels veilig thuis zijn, en kunnen weer terug kijken op een top vakantie. Hoe mooi is Bali toch!!!