Dag 2 t/m 4: Ubud

24 april 2017 - Ubud, Indonesië

Netjes volgens afspraak komt Komang ons op halen bij het hotel (Komang is al voor het 5e jaar onze trouwe gids/chauffeur). En dit keer hebben we niet 1 chauffeur maar 2! Jawel, Komangs zoon Gede heeft ook zijn rijbewijs en wordt door paps ingewijd in het comfortabel vervoeren van zijn gasten. Onderweg nog even inkopen gedaan en naar sim kaarten gezocht.  Gede vond het allemaal nog te duur en gaat ze nu thuis kopen en neemt ze dan dinsdag voor ons mee.

Alam Dania hotel, wat een fantastisch hotel om onze vakantie echt te starten. Alsof je midden in de jungle zit!

Zwembad

We hebben een heerlijke kamer, direct bij het zwembad. We krijgen een mobiele telefoon en hoeven maar te bellen als we iets nodig hebben en het wordt gebracht. 's Avonds  gedineerd op ons eigen terras (de eerste nasi campur en sate ayam is binnen!). Blijkbaar toch nog wel moe want toen we na het eten even gingen liggen waren we zo vertrokken.

Zondag eerst heerlijk gerelaxed aan het zwembad. Rond een uur of 4 met de gratis shuttle taxi van het hotel (telefoon van het hotel mee, gewoon even bellen als we weer opgehaald willen worden). Na de capuccino gewinkeld (niks gekocht) en gegeten in Ubud. Tot het licht uitging (niet bij ons maar de electra viel uit). Dus maar weer terug naar het hotel. Ook daar bleek de electra uitgevallen. Dan maar even internetten in het donker... maar dat gaat natuurlijk ook niet zonder electra... Gelukkig werkte de electra na een uurtje weer. Dan toch maar even PSV - Ajax kijken (heel veel satelliet zenders waaronder Fox Sports).

Maandagochtend is het tijd voor een flinke wandeling. Prachtige omgeving met mooie rijstvelden en opvallend veel prachtige villa's. Een mooiere plek voor een vakantiehuis kan ik niet bedenken. Onderweg bij een warung nog een heerlijke verse vruchtensap gedronken. Na de wandeling lekker bijgekomen aan het zwembad.

Rijstvelden Ubud

Morgen brengt Komang ons naar Lovina. Duiken!!!!

1. Nellie Boot:
    24 april 2017
    Wat een mooie lokatie om je vakantie door te brengen. Als ik de foto's zie denk ik weer aan onze eigen reis naar Bali. ( btw is weg)
  2. Jan Lobker:
    24 april 2017
    By The Way, na dit hotel nog 7 te gaan! Maar dit is wel een droomplek hoor!
  3. Arjan van Brummen:
    24 april 2017
    Das een heel goed begin van jullie vakantie. Wat lekker zeg en leuke mooie foto's! Geniet er van!!
  4. Dave:
    25 april 2017