Dag 8 en 9: Amed

30 april 2017 - Amed, Indonesië

Vrijdag om een uur of 12 aangekomen bij Anda Amed Resort. Prachtig resort met een 10-tal vrijstaande villa's. Wij krijgen villa 1 en blijken de enigste gasten te zijn. Je kunt maar een heel park voor jezelf hebben!

Anda Amed

Anda Amed

Anda Amed ligt direct naast ons favoriete restaurant op Bali, "Gusto". Daar eerst maar eens een overheerlijke cappuccino gedronken. Daarna door naar Bali Reef Divers om af te spreken om de komende 2 dagen te gaan duiken. Zaterdag en zondag ga ik duiken met Guide Kadek waar ik al eerder mee gedoken heb. 's Avonds heerlijk gegeten bij Gusto. Zoals altijd is het eten weer heerlijk!

Zaterdagochtend de eertse duik bij Pyramids, vlakbij Jemulek Bay. Duiken blijft toch fantastisch in Amed. Helaas ken ik niet alle namen van de bijzondere vissen die je hier tegenkomt maar in ieder geval hebben we 2 schildpadden, garnalen, Nemo's (clown fish) en heel veel nudibranche (zeenaaktslakken) gezien. Zelfs een pygmee seehorse. 's Middags naar Lipah waar we ook weer veel fantastische dingen zien met als afsluiter een haai!

's Avonds heerlijke tagliatella cabonara gegeten bij Gusto.

Morgen nog 1 dag duiken in Amed voor we op maandag vertrekken naar Gili.

1. Margo:
    30 april 2017
    Klinkt allemaal weer heel erg goed Jan! Vorig jaar in Amed ook een haai gezien, zou het dezelfde zijn!?
  2. Margo:
    ;-)) ;-))