Nusa Lembongan

11 mei 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Na een lange reis kwamen we rond 17.15 uur (lokale tijd) aan. De boot was relaxed met lekkere stoelen om in weg te doezelen zo af en toe. Wel hoge golven onderweg. Om 18.00 uur afgesproken met Rob en Gertie in de bar. Jan had op Gili met Rob gedoken en zij zijn een dag eerder naar Lembongan vertrokken. Omdat ze wel weer samen wilden duiken kon Rob vast de duiken regelen en de duikschool zoeken. Er werd dus regelmatig over geappt.
Nadat we ons schitterende huisje hadden ingericht op zoek naar de Nederlandse vakantievrienden. Ze zitten tegenover ons in het hotel en de bar is naast ons dus dat was een makkie!
Het werd een gezellge avond. Heerlijk in een.leuk tentje aan het strand nog met zijn viertjes gegeten en de tijd vloog om.

Woensdagmorgen gingen de heren vroeg op pad, want er moest gedoken worden. Na een snel ontbijt ging Jan naar de duikschool. Ik heb ff de boel verkend, naar het strand geweest en capuccino gedronken. Het was vloed dus je kon niet op het strand liggen 's ochtends. Daarna heerlijk terug gelopen en bij het zwembad liggen lezen. Rond 13.30 uur was Jan terug. Samen geluncht , de verhalen gehoord en foto's en filmpjes bekeken. Het waren fantastische duiken !
Manta's en hele grote......wel een meter of vier. Die zitten hier op een plek rond een soort berg. Je mag ze niet storen, ze zwemmen gewoon relaxed voorbij en zijn indrukwekkend groot. Ze schijnen intelligenter dan dolfijnen te zijn. Deze grote manta's zie je alleen hier! Verder
nog veel mooie andere vissen,maar de Manta's hebben in ieder geval de meeste indruk gemaakt:-)
Na de lunch zijn we het eiland gaan verkennen, het is zo mooi hier. De ene baai na de andere...rustig...drukker....en Devils Tear waar de golven tegen de rotsen slaan. Werkelijk fantastisch. Aan de andere kant de mangrove waardoor je met je kunt varen met een bootje. Onderweg een milkhake gedronken op het uitkijkpunt.
's Avonds heerlijk gegeten . Daarna nog even op ons terras gezeten....wat hebben we ern heerlijke vakantie !!! Nog 1 week te gaan.....fantastisch!

1. Marja van Mastwijk:
    11 mei 2017
    Prachtig, fantastisch om te zien.