Vertrek Nusa Lembongan

13 mei 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Gistermiddag besloten dat we nog twee nachten elders wilden verblijven. Nadat we even hadden geappt met onze chauffeur en vriend Komang of hij ons kon adviseren en er naar toe brengen. Daarna nog wat rond gesurft op internet en besloten naar Canggu te gaan. Volgens Komang een fijne plek om te zijn. Via booking.com. de laatste kamer ( mysterieroom) geboekt bij KTS bali en naar de haven de boot geregeld naar Sanur.

Laatste avond heerlijk snapper (vis) gegeten aan het strand. Komang komt ons om 12 uur halen in Sanur en brengt ons naar KTS Bali in Canggu.

Vanmorgen na een ontbijt onze koffer ingepakt ( dat gaat elke x sneller) en om 10 uur naar de haven gegaan om daar nog wat te drinken, want de boot vertrekt pas om 11 uur. Aangezien het Bali is kan het zomaar later worden.....

Op Nusa Lembongan stikt het van de Chinezen, Japanners of Koreanen,  in ieder geval hebben ze allemaal speetoogjes en zijn ze bang om bruin te worden. Ze zijn of aangekleed alsof het koud is, of hebben een paraplu boven hun hoofd. Fantastisch om naar ze te kijken vanuit het terras want ze zijn toch wel apart...het schouwspel was hilarisch....50 tot 100 speetoogjes met hello kitty t shirt en lange jurken die in een bootje willen terwijl het vloed is. Dat is vragen om ellende en de een na de ander viel met het naar de boot lopen en ging kopje onder....echt te grappig om te zien.

Ook wij moesten op die manier op de boot, maar we hadden ons erop voorbereid... korte broek, teenslippers en opletten wanneer je gaat..golf weg dan rustig door het water met hulp van de Balinezen van de boot. Wel wat gedoe, maar gelukt!

In Sanur vonden we snel Komang, die ons stond op te wachten met onze tweede koffer. Deze hadden hij voor ons mee genomen en bewaard, zodat we met 1 koffer konden reizen tijdens de boot trips. Erg fijn!! Op de parkeerplaats zag Komang een leguaan..... zo gaaf!  Nog even op de foto gezet. Daarna heeft hij ons naar KTS Bali gebracht.