Dag 5 en 6: Lovina

26 april 2017 - Lovina, Indonesië

Dinsdag door Komang opgehaald bij Alam Dania voor onze trip naar Lovina. Veel binnendoor wegen genomen en veel van het authentieke Bali gezien. Soms zelfs verplicht om een omweg te nemen omdat sommige wegen door de heftige regenval van een aantal weken geleden nog steeds onbegaanbaar waren. In de middag aangekomen bij Ju'blu hotel in Lovina. Klein hotel met maar 4 kamers in een mooie tuin midden in Lovina dus lekker dichtbij alle restaurantjes en... naast de duikschool. Alvast even afspraken gemaakt voor het duiken morgen. De trip gaat naar Menjangan Island en dat is toch anderhalf uur rijden. We moeten dus vroeg aan het ontbijt. De volgende ochtend worden we echter al om half 6 gewekt door iemand die op onze deur staat te kloppen. Verbaasd ga ik kijken, blijkt het iemand voor de buren te zijn die dolfijnen gaan spotten..... Gelukkig toch nog even kunnen slapen en om 8 uur gaan we richting Menjangan met Arrows Dive. Daar aangekomen met de boot naar het eiland en 2 (voornamelijk drift) duiken gemaakt. Voor het eerst een progfish gezien.

Progfish

Nu bijna klaar voor het avondeten. We gaan net als gisteren weer naar Warong Ayu want daar hebben gisteren ook heerlijk gegegeven (foto volgt)

Morgen duiken naar Puri Jati,  mijn honderdste duik!

1. Wendy:
    26 april 2017
    Gaaf hoor, denk dat ik toch ook maar een keer Bali moet gaan bezoeken....
  2. Alina Visser:
    26 april 2017
    Super leuk om de verhalen te lezen, ik zie gelijk Bali weer voor mij. Effe lekker weg zwijmelen.
  3. Arjan van Brummen:
    26 april 2017
    Mooi verhaal weer! Wat leuk om naar dit eiland te gaan. Neem ik mee als tip voor mijzelf. Jullie genieten en dat verdien je! Goede trip verder, ik blijf meelezen! Leuk hoor!!
  4. Paulien v schaik:
    26 april 2017
    Wat een geweldig fantastische reis! Fijn om mee te kunnen beleven en te lezen! Genieten jullie!! Lieve groeten paulus
  5. H. Benneker:
    28 april 2017
    gaaf!! en wat een voorpret voor mij!
  6. Josina van Amsterdam:
    28 april 2017
    Krijg zo weer zin om naar Bali te gaan! Geniet van de prachtige natuur en het duiken! Wij waren vandaag in Autun met Henk en Tanja. Met Henk gaat het nu best goed. Groetjes van Kees en mij.