Gili (slot)

6 mei 2017 - Gili Air, Indonesië

Vandaag (vrijdag) onze laatste (hele) dag op Gili. Omdat er alleen een luxenachtduik in de planning zit wordt het vandaag een dagje relaxen aan het strand. Helaas wordt het maar een ochtendje strand want ook vandaag houden we het niet droog (ja,ja, ook wij hebben regen!). 's Middags dus maar lekker op ons dakterras. Rond half 6 richting duikschool voor de nachtduik (gelukkig dichtbij want wederom door de regen). Ik maak de nachtduik met de lokale Guide en met een andere Nederlander (ook wel weer eens leuk om gewoon Nederlands te kletsen). Onze Guide heeft een naam hoog te houden want hij weet altijd zeepaardjes te vinden. Met goede hoop om eindelijk zeepaardjes te zien vertrekken we met de boot (nog steeds in de regen, maar wat maakt het uit, we worden toch nat) richting de haven van Gili Air waar we op zoek gaan naar verrassend onderwater leven.

En ja hoor, al snel is het eerste zeepaardje gevonden! En nog 1!

Zeepaardje

Na 50 minuten sluiten we, nadat we nog allerlei andere fantastische dingen gezien hebben, de duik af.Topduik!

Snel terug naar mijn kamer want het is ondertussen bijna 8 uur (en droog) dus tijd om te eten. Voor de laatste keer gegeten bij ons eigen hotel met natuurlijk weer een heerlijk toetje. Nog snel even foto's en video's met de wereld delen en dan naar bed. Morgenochtend moeten we weer inpakken (niet veel want we pakken ook bijna niks uit) en reizen we rond het middaguur door naar Lombok.

1. H. Benneker:
    7 mei 2017
    Gaaf!
  2. Dave:
    9 mei 2017
    Leuk om jullie zo te volgen en wat lijkt me dat bijzonder al die beestjes kijken in de zee.
    Groet en blijf genieten.