Gili

5 mei 2017 - Gili Air, Indonesië

Ondertussen al weer de 5e dag op Gili Air. Wat is het hier weer genieten! De afgelopen dagen stonden vooral in het teken van duiken (Jan) en zonnen (MJ). De eerste 2 nachten verbleven we bij Manta Divers resort. Dinsdag begonnen met de cursus Side Mounting, duiken met 2 flessen naast je ipv 1 op je rug. In de ochtend eerst oefeningen doen in het zwembad om gewend te raken aan de nieuwe apparatuur. 's Middags de eerste 'buitenduik'. Fun!! Ondertussen heeft MJ weer haar favoriete strandtent 'Scallywags' gevonden. Luxe strandtent waar je voor weinig geld een luxe strandbed kunt huren en waar je heerlijk kunt eten en.... ze hebben heerlijke capuccino!
Woensdag maken we nog 2 duiken om de cursus te voltooien. Tussen de duiken door verhuizen we naar Sunrise Resort (dat gelukkig bijna naast Manta Dive ligt). Hier hebben we een luxe kamer met op de 2e verdieping een groot terras met grote relax bedden, hangmatten en uitzicht op zee!

Dakterras Sunrise
Het behalen van het Side mounten certificaat wordt natuurlijk nog even gevierd met een koude Bintang (plaatselijke bier). Al, mijn fantastische Engelse instructeur, stelt voor op het niet bij deze cursus te laten en gelijk ook maar een cursus "Deep" te gaan doen (commercieel zit het wel goed bij hem). Waarom ook niet, nu we toch bezig zijn plakken we er nog maar een dagje cursus aan vast. Dus nog even snel instructie video kijken en klein beetje theorie maken. Donderdag gaan we diep! 2 duiken naar 40 meter (normaal mag je maar tot 30 meter). Voor de fun breken we nog een eitje op 40 meter om het effect van hige druk te bekijken. De dag wordt weer afgesloten met een Bintang en 2 nieuwe duikpassen.
De vrijdag wordt vooral een relax dag. Lekker uitslapen (was de planning maar blijkbaar zitten we in het ritme van vroeg opstaan), uitgebreid ontbijten en verder niks doen. Vanavond alleen nog een nachtduik. Er blijken hier een paar zeepaardjes te zitten en die moet ik natuurlijk zien!

1. Nellie Boot:
    5 mei 2017
    Ziet er allemaal erg mooi en relaxt uit Jan. Nog veel plezier voor de rest van je vakantie. En natuurlijk veel duikplezier